Dutch Bike Fantasy
Yksi Design Eindhovenist korraldab 23.septembrist kuni 3.oktoobrini Tallinnas Disainiöö festivali raames näituse Dutch Bike Fantasy (Hollandi rattafantaasia).Â
Väljapanekul näidatakse kuut tähelepanuväärset jalgratast ning valikut objekte, mis on kas jalgrattaosadest valmistatud või jalgrattast inspireeritud. Kõikide eksponaatide autorid on Hollandi disainerid. Yksi eksponeerib Tallinnas tähelepanuväärset kollektsiooni, mis hõlmab esemeid alates rattakummidest valmistatud käekotist ja vaibast kuni velgedest ehitatud lühtrini. Need loomingulised väljendused on osaliselt reaktsioon masstoodangule ja tarbijaühiskonnale ning pakuvad külastajale teistsugust vaatepunkti reaalsusele ja erinevat viisi ümbritseva keskkonna kogemiseks. Lisaks esitletakse kuut originaalset jalgratast alates kiireimatest lamamisratastest kuni tammepuidust raamiga sõiduvahendini. Dutch Bike Fantasy on osa suuremast näitusest, mille Yksi korraldas 2008. aastal Designhuisis. Möödunud aastal rändas väljapanek Bratislavasse ja hiljuti näidati seda Moskvas. Out of the Box projekti pappdisaini on eelnevalt esitletud 2009. aasta Hollandi Disaininädalal Eindhovenis.
Näitusel osalevatest disaineritest:
Disainiakadeemia tudeng Goof van Beek esitleb istet, mille valmistamiseks on uudsel viisil kasutatud vanu materjale. Sasja Saptenno disainib kuju muutvaid aksessuaare. Jalgratta sisekummid kutsuvad looma kõikvõimalikke orgaanilisi kujundeid. Jacqueline Petit’ kummist lillevaip on valmistatud jalgratta sisekummidest ja moodustab osa installatsioonist Inside-Outside (Sees-Väljas). Michiel Martensi „kettkapp†paneb mõtlema esemetevahelisele tasakaalule. Hedwig Hulshof näitab oma projekti Ant Revolution (Sipelgarevolutsioon). KREJCI Amsterdam kasutab tavatuid materjale nagu jalgratta sisekummid tahumatu väljanägemisega, ent atraktiivsete toodete loomiseks. Pärast tööstusdisaini õpinguid reisis Jan Willem van Breugel jalgrattal läbi Aasia. Just seal tuli talle idee luua teos Wheels-on-Fire (Tulirattad): vanale jalgratta veljele ehitatud lühter. Orlando Tjin Asjoe näitab oma klassikaks saanud, jäätmematerjalidest valmistatud mütsinagi. Rico Souren nägi äravisatud jalgrattas tooli materjali. Istme Ocir muudab mugavaks jalgratta täispumbatud sisekumm. Chris Lebens on lõiganud rattaraami tükkideks ja loonud sellest jõulise kaelaehte. Jacqueline Couwenbergi suhkrutoosi ja koorekannu komplekti Chico vormid on inspireeritud jalgrattakellast ja -laternast. Yksi Design on justkui võluväel moondanud jalgrattakella teatud mängutoosiks: kella vajutades ei tule kuuldavale mitte heli, vaid koer hakkab vorsti taga ajama või üksildane rattur ringe tegema. Wim van Zandvoorti valgusti Rapido koosneb täpselt vanasse jalgratta sisekummi mahtuvast juhtmest ja lülitiga pistikust. Basten Leijh disainis linnaratta Downtown (All-linn), mille lukuks on eemaldatav rool. Albert Jan van Dijk võitis oma tööga Spike (Oga) maineka rahvusvahelise disainivõistluse. Nüüd esitletakse selle töötavat prototüüpi. Peter van der Veer eksponeerib Gazelle’ile disainitud kulleriratast Cabby ning „rularatast†SQRL, millega saab sooritada hüppeid, esiratast õhku kergitada ja teha muid efektseid trikke. Bram Moens esitleb M5 Carbon Low Racer ratast, mis on püstitanud tervelt kaheksa maailmarekordit ja on seega maailma kiireim jalgratas. Reinier Korstanje eksponeerib puust elustiiliratast OKES.
|